چرا استفاده از جعبه تقسیم ضرورت دارد؟
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

جعبه تقسیم چدنی از مجموعه ابزار آلات صنعتی است که مانند دیگر جعبه‌های تقسیم برای انشعاب دادن به سیم کشی‌ها و اتصالات ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع ابتدا سیم‌ها و اتصالات ساختمان را وارد این جعبه‌ها کرده و آن‌ها را منشعب می‌کنند.
برای ساختن جعبه ‌تقسیم ‌چدنی از قالب‌های ریخته‌گری چدنی استفاده می‌کنند و این جعبه‌ها را در استانداردهای مشخص شده تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند. این جعبه تقسیم‌ها در مقایسه با مدل‌های پلاستیکی، استحکام بیشتری داشته و در برابر نور خورشید کاملا مقاوم هستند.
کاربرد جعبه تقسیم چدنی
ساختار جعبه تقسیم چدنی، به گونه‌ای است که این جعبه بسته به مکانی که در آن استفاده می‌شود، می‌تواند کاربرد‌های گوناگونی داشته باشد. در ادامه این مطلب به کاربرد‌های این نوع از جعبه تقسیم خواهیم پرداخت.
محل منشعب کردن سیم‌ها و اتصالات مورد استفاده در ساختمان
جعبه تقسیم چدنی، همان‌طور که قبلا به آن اشاره کردیم، محلی است که سیم‌ها و اتصالات ساختمان را ابتدا وارد این جعبه ها می‌کنیم و با توجه به نیاز ساختمان،این سیم‌ها را از طریق حفره‌های موجود در دیواره‌های جعبه تقسیم، منشعب می‌کنیم.
این کار از به هم پیچیدن سیم‌ها به یک دیکر جلو‌گیری می‌کند.
محل حفاظت از سیم ها و اتصالات ساختمان
از دیگر کاربرد های این جعبه های تقسیم می‌توان به محافظ بودن آن‌ها اشاره کرد. جعبه‌های تقسیم می توانند به عنوان محلی برای قرار گرفتن سیم ها و اتصالات ساختمان ها به کار می‌روند.
با قرار دادن سیم‌ها و اتصالات ساختمان‌ها در این جعبه های تقسیم، از این اتصالات در برابر موارد زیادی همچون برخورد با افراد و حیوانات جلوگیری خواهیم کرد.
ابعاد جعبه تقسیم برق چدنی
جعبه‌های تقسیم چدنی، با توجه به جایی که در آن استفاده خواهند شد، می‌توانند اندازه های مختلفب داشته باشند. این حعبه های تقشیم در ابعاد متفاوتی با استاندارد‌های معین شده تولید می‌شوند و با بازار عرضه می‌شوند، که می‌توانند بسته به نوع و نیاز هریک از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. واضح است که در پروژه های بزرگ‌تر به جعبه های تقسیم با اندازه ها و ابعاد بزرگتری نسبت به پروژه ها کوچک‌تر نیازمند هستیم.
شکل این جعبه‌ها به شکل های مربع و یا مستطیل قابل تغییر است. حداقل سایز این جعبه‌ها ۱۰*۱۰ بوده و حداکثر سایز آن‌ها ۲۰*۲۰ می‌باشد که با توجه به نیاز پروژه در حال انجام می‌تواند تغییر کند.
ویژگی‌های جعبه تقسیم گالوانیزه
جعبه‌های تقسیم چدنی با توجه به ساختار بسیار ویژه ای که دارند، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مقاومت در برابر رطوبت
جعبه های تقسیم چدنی، علاوه بر اینکه مکانی برای منشعب کرد اتصالات و سیم‌های ساختمان هستند، از این اتصالات محافظت نیزمی‌کنند.

این جعبه ها ضدآب هستند و این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جعبه های تقسیم به شمار می‌رود، چرا که می‌توانند‌از اتصالات ساختمان در برابر رطوبت و آب باران محافظت کرده و مانع از آسیب رسیدن به آن‌ها ‌شوند، در نتیجه می‌توان از این جعبه ها در فضا‌هایی که روباز هستند نیز استفاده کرد. همچنین در زیرزمین‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند و نیاز به نصب جعبه تقسیم داریم، نیز می‌توان از این جعبه های تقسیم چدنی استفاده کرد

مقاوم در محیط های پرخطر
جعبه تقسیم چدنی به دلیل اینکه از خاصیت ضد‌انفجار بودن برخوردار است، می‌تواند در محیط‌های پر‌خطر مثل کارخانه‌های پتروشیمی و یا مکان‌هایی که در آن‌ها امکان انفجار وجود دارد، استفاده کرد.

دسترسی آسان‌تر به اتصالات ساختمان
جعبه های تقسیم چدنی از آنجایی که مکانی برای جمع آوری اتصالات ساختمان هستند، دسترسی ما را به این اتصالات راحت‌تر می‌کنند، به این منظور که اگر برای رفع مشکلی نیاز داشتیم اتصالات ساختمان را بررسی کنیم، می‌توانیم به راحتی با استفاده این جعبه تقسیم، مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کنیم. در واقع جعبه تقسیم چدنی از پیچیده شدن اتصالا به یکدیگر جلوگیری می‌کنند.

حفاظت از سیم ها و اتصالات ساختمان
جعبه های تقسیم، از آنجایی که می‌توانند به عنوان مکانی برای جای گرفتن سیم‌ها و اتصالات ساختمان به کار روند، از این اتصالات در برابر گرد و غبار محافظت می‌کنند.

همچنین انصالات ساختمان ها ممکن است یه دلیل مکانی که در آن استفاده می‌شوند در دسترس حیواناتی از قبیل موش قرار گرفته و آسیب ببینند، این جعبه ها از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری می‌کنند.





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: